
ראה יעקב אבינו בחלומו בשלב ראשון של סולם הצמחים את צמח רוזמרין.
שאל יעקב אבינו את המלאך הממונה על צמחים: 'צמח רוזמרין לאיזה מטרה וסגולות משתמשים בו?'
השיב לו המלאך הממונה על צמחים: 'צמח רוזמרין הוא אחד הצמחים הנפוצים והחשובים ביותר משאר הצמחים'.
יש בו 72 סגולות. וזה כנגד שם ע"ב שהוא שם הקדוש הוי"ה שבמילוי שלו יוצא: יו"ד, ה"י, וי"ו, ה"י- כמניין 72.
צמח רוזמרין נוגד חמצון של רדיקלים חופשיים בגוף האדם. ואפילו יכול לנטרל מספר רב של חומרים רדיואקטיביים- שפולטים קרינה.
יש בו ויטמינים רבים. כגון ויטמין B6 שחיוני לחילוף החומרים בגוף, ועוזר לשמור על הגוף ממחלות.
עוזר לחילוף חומרים בגוף, מסייע לייצור חלבונים בגוף ביחד עם B12.
הרוזמרין עשיר בחומרים שמפחיתים סיכון למחלות לב, לחץ דם, שבץ מוחי, טרשת עורקים וסוכרת, בזה שהוא מפחית את רמות הכולסטרול הרע בגוף.
יש בו ויטמין C, חומצה פולית, ברזל ומגנזיום.
צמח רוזמרין מכיל ויטמין D שעוזר לספיגה טובה של סידן בעצמות, ולכן תורמת לחיזוק עצמות הגוף. עוזר בבעיות עיניים וחיזוק ראייה בזה שמשמש מרקם טוב לקבלת ויטמין A.
חיוני לשמירה על תפקוד תקין של מערכת החיסון, ומעכב את הזדקנות הגוף. טוב לשיער במניעת קשקשת ונשירת שיער והשמדת כינים.
שאל יעקב אבינו את המלאך הממונה על צמחים: 'איך אדע להשיג כל הסגולות שגנוזות בצמח רוזמרין?'
ענה לו המלאך הממונה על צמחים:
'יש בצמח רוזמרין סוד וקסם שהוא כוונת האדם בו. לפי מה שהאדם מכוון לפתרון עבור החולי או הכאב שלו, הוא מעניק לו בסגולותיו לפי צרכיו'.
במה שלוקחים את צמח הרוזמרין עם כוונה של הריפוי אותו רוצים, בזה נרפאים. זה אומר שהכוונה תופסת בשימוש עם צמח הרוזמרין.
במחשבה של האדם כאשר הוא קוטף את הרוזמרין שיהיה לו לריפוי, בזה הרוזמרין מעניק לו ריפוי בידיים. ומשם לאן שהוא רוצה שיגיע אליו בגוף כדי לטפל בחולי או הכאב.
זה אומר שאנרגיית החיים הטמונה ברוזמרין, עוברת לידיים שלו עוד קודם שהוא השתמש בה לצורך רפואתו. כי הכוונה שלו נותנת לו ריפוי מכוח אנרגיית צמח הרוזמרין שהוא פרח החיים.
הרוזמרין 'רואה' את אותו אדם שמבקש אישור מן המלאך הממונה על הצמחים. העיניים של המלאך מביטות באותו אדם שעומד לפני הצמח ומבקש את האישור שלו לקטוף אותו לשם הריפוי שלו.
כי המלאך רוצה לתת לו את האנרגיה שנמצאת בצמח הרוזמרין.
הנשמה של האדם יודעת מה הסוד הטמון ברוזמרין, שיש בה להעניק לו לצורך הרפואה שלו. כי היא יודעת לדבר עם המלאך הממונה על הצמחים על הרוזמרין, ולשמוע מה יש לו להגיד על אותו אדם.
שאל יעקב את המלאך הממונה על צמחים: 'אם כן על שום מה צמח רוזמרין נקרא כך?'
השיב לו המלאך הממונה על צמחים: 'רוזמרין מלשון רוז- פרח, מרין- חיים. וביחד יוצא: פרח החיים'.
שאל יעקב את המלאך הממונה על צמחים: 'איך אדע אם אני ראוי לסוד שגנוז בצמח רוזמרין:?'
השיב לו המלאך הממונה על צמחים: 'עתיד אתה לישא ארבעה אמהות קדושות ליב' שבטי ישראל'.
וזה מכוח אנרגיה של פרח החיים שבצמח רוזמרין, שכשם שהפרח נפתח ומראה את יופיו הטמון בתוכו כלפי חוץ, כן יהיה רחם הנשים נפתח להוליד הבנים בכל פעם.
שנאמר "ותהר ותלד", וכן על רחל (ויצא ל כב) "ויפתח את רחמה".
ומכאן שסגולתו של צמח רוזמרין לפקוד נשים מעקרותן וכן להקל על הלידה.
וכן אמר המלאך הממונה על צמחים ליעקב אבינו: 'התנאי של הריפוי דרך צמח רוזמרין צריך להיות אהבה עצמית'.
אם אין אהבה עצמית לא יכולים לחול כל הסגולות שברוזמרין על האדם. כי האדם יכול לשנוא את עצמו בעבור מראה חיצוני שלו בפנים או בגוף, רזה או שמן מדי וכו'. אז הוא יוצר לעצמו חסימה בינו לבין הסגולות שהוא אמור לקבל מהרוזמרין.
אך ההפך מחסימה היא פתיחה: כשם שפרח החיים נפתח ומראה את תפארת יופיו ועוצמתו.
שאל יעקב אבינו את המלאך הממונה על צמחים: 'איך מתבטאת אהבה עצמית כדי שסגולות הריפוי של צמח רוזמרין יחולו בי?'
השיב לו המלאך הממונה על צמחים: 'עתיד אתה לישא את רחל ולאה'.
שנאמר בהן (ויצא כט טז) "וללבן שתי בנותי שם הגדולה לאה. ושם הקטנה רחל" והיו אומרים שלאה האחות הגדולה מיועדת לעשיו הרשע האח הגדול, ואילו רחל האחות הקטנה מיועדת ליעקב האח הקטן.
(יז) "ועיני לאה רכות" לכן היתה בוכה ומתפללת לה' שתזכה להנשא ליעקב בהיותו צדיק. עד שנעשו עיניה רכות ומראה פניה התכער. ויעקב העדיף את רחל בעבור יופיה.
על כן אמר המלאך הממונה על צמחים ליעקב: צמח רוזמרין מראה לך בסגולתו את האהבה העצמית של לאה, למרות שהיו עיניה רכות. שבעבור זה תהיה זוכה לאהוב אותה.
וזה היה לאחר שילדה לו לאה את הבן השישי, שאמרה (ויצא ל כ) "הפעם יזבלני אישי כי ילדתי לו ששה בנים" זבול מלשון חלק ונחלה, להיות מתלווה אלי. ואני חלק מנחלתו בבניין שבטי ישראל, שבעבור זה לא ימאס בי יותר.
שמח יעקב בדברי החוכמה על צמח רוזמרין, להיות יודע שראוי הוא באהבה עצמית לקבל מסגולותיה האדירות. ואז פרח החיים יפתח בתוכו, להיות נשותיו זוכות שיפתח רחמן ללדת לו יב' שבטי ישראל.