
(כח י) "ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה ויפגע במקום וילן שם כי בא השמש" יעקב אבינו אחרי שקיבל הברכה והבכורה במקום עשיו, סוף שברח ממנו כי היה חרון אף גדול לעשיו בעבור זה, עד שרצה לפגוע בו.
שמע יעקב לקול רבקה אמו שהזהירה אותו ממנו, ויצא מביתו שהיה רגיל להיות בו לכיוון חרן מקום שללבן אחות רבקה נמצא שם.
ולכן נחשב לו שיצא מחרון אף של עשיו אל חרון אפו של לבן שהיה מכשף גדול שנקרא (דברים כו ה) "ארמי אובד אבי" שבכל כב' השנים ששכן אצלו יעקב, ביקש לבן לפגוע בו והקב"ה שמר עליו מחרון אף.
רבקה מזהירה את יעקב להמלט מעשיו אחיו / ציורי תנ"ך © כל הזכויות שמורות לאהובה קליין
(כח יא) "ויקח מאבני המקום וישם מראשֹתיו וישכב במקום ההוא" לאבן יש כוח שהיא כבדה מאד. משמעות שניה היא 'אבן' אותיות 'אב בן' אב בן נכד, או אם בת נכדה. מאותה אבן שהניח יעקב תחת ראשו קיבל עם ישראל כוח לדורות- ריבוי האומה
(כח יב) "ויחלֹם והנה סֻלם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה" כל התכלית של האדם זה לעלות בסולם החיים. בסולם יש שלבים. בכל שלב ושלב יש לאחוז חזק ולעלות על מנת לקבל את עץ הספירות שלו. ברגע שאדם משתדל לעלות בסולם מלאכי האל, הם מלווים אותו.
כל חלום שאדם חולם, יש בו מסר לו ולסובבים אותו. עליו לפתור אל החלום ולהבין את המסר או את הנבואה.
ליעקב אבינו החלום ניתן בנבואה (כח טז) "וייקץ יעקב משנתו ויאמר אכן יש ה' במקום הזה ואנכי לא ידעתי" יעקב אבינו ידע שהאל אתו בכל מקום, בנסתר ובגלוי. המקום שהיה 'חרנה' מלשון חרון אף וכעס, בו הקים מזבח אבנים ויצק עליו שמן, כדי לעשות נחת רוח לה' ולהפיג את חרון האף ולהמתיק את מידת הדין.
(כח כ) "וידר יעקב נדר לאמר אם יהיה אלהים עמדי ושמרני בדרך הזה אשר אנכי הולך בה" האל הולך עם מי שהולך אתו באהבה. באהב"ה כמניין תרי"ג (613) מצוות.
שהקב"ה אמר ליעקב: 'תר אחרי באהבה בזה שתשמור תרי"ג מצוותי, ואז אני אתן לך כלבבך- אמלא אחר משאלות לבבך'.
בואו גם אנחנו נתור אחרי ה' באהבה ונבקש שיברך את לבבנו ברוחני ובגשמי.
פרשת ויצא במה זכה יצא יעקב? יצא מחרון אף (כח י) "ויצא יעקב מבאר שבע
פרשת וישלח יעקב שלח מלאכים לעשיו (בראשית לב ד) "וישלח יעקב מלאכים. לפניו אל עשו
פרשת שלח לך המרגלים ומלחמת יצר הרע מלחמת יצר הרע באדם החיים הם מלחמה. כל
פרשת מסעי מסעות ישראל כנגד מסעות האדם בחיים (במדבר לג א) "אלה מסעי ובני ישראל