
ראה יעקב אבינו בחלומו בשלב עשירי של סולם הצמחים את עשב לימון.
שאל יעקב אבינו את המלאך הממונה על צמחים: 'עשב לימון מה הסגולות שיש בו?'
השיב לו המלאך הממונה על צמחים:
אכילת עשב לימון מסייעת להורדת כולסטרול. ואילו שמן עשב לימון מסייע להשמדת חיידקים בגוף, וכן משפר את מראה העור והציפורנים.
שאל יעקב אבינו את המלאך הממונה על צמחים: 'מה מיוחד בעשב לימון שנותן את סגולת יופי עור הפנים והגוף?'
השיב לו המלאך הממונה על צמחים: 'עשב לימון מייצג את יסוד האדמה שגודל עליו עשב'.
יסוד האדמה מייצג התחדשות, כי העשב נוטה לגדול מהר ומתחדש בכל יום באדמה. וזה כשם שהעור מגדל שיער.
יסוד האדמה מייצג בריאות, בכך שהוא משפר את המראה החיצוני של העור.
אלא שהמראה הפנימי משקף את המראה החיצוני.
ולכן נקראת האדמה מלשון (ישעיהו יד יד) "אֶדַמֶה לעליון" שהוא כמו מראה שמביטים בו ורואים את הדומה לו.
וכפי שנאמר (תהלים קד ל) "תשלח רוחך יבראון. ותחדש פני אדמה".
האדמה משולה לעור הפנים והגוף. כשם שאדם יזרע זרעים טובים באדמה, היא תצמיח לו פירות טובים, כן כאשר יכניס האדם לעצמו מחשבות טובות אז נפשו תרגיש שלווה, ופניו יראו שמחה, ויהיה עור פניו מתחדש.
אז יהיה יודע שהוא ראוי לסגולת עשב לימון לחול עליו.
שאל יעקב אבינו את המלאך הממונה על צמחים: 'איך אפשר ללמוד דברי חוכמה אלו מהשם של עשב לימון?'
השיב לו המלאך הממונה על צמחים:
עשב מלשון 'עשה בריאות' לעצמך, כי אדם שמתחבר לאדמה ואוכל מן העשב הגדל בה, מחיה את גופו בצבע הירוק הבראשיתי ועושה לעצמו בריאות.
לימון מלשון 'לי המון' בריאות, אושר ושלווה. כי אם יתמיד בכל יום לאכול מן העשב הירוק, הרי שירבה לעצמו בריאות וחידוש כל מערכות גופו.
וכן מחדשת את עורו המשול לאדמה. כי כשם שהאדמה מגדלת עשב כן העור מגדל את השיער.
שאל יעקב אבינו את המלאך הממונה על צמחים: 'איך תתקיים בי סגולת עשב לימון?'
השיב לו המלאך הממונה על צמחים: 'עתיד אתה לישא את רחל'.
שנאמר בה (ויצא כט יז) "ורחל היתה יפת תואר ויפת מראה" שהוא מראה פנימית של נפשה שתקרין חן במידותיה הטובות כלפי יופי החיצוני של פניה. שהתקיימה בה סגולת עשב לימון שמחדשת את העור.
וכן במשך יד' שנה שתעבוד אצל לבן תמורת רחל ולאה ללא שכר, תהיה שואל 'היכן ברכת (תולדות כז כח) "רוב דגן ותירוש" לחול עלי?'.
אלא סוף שעתיד אתה ביציאתך מבית לבן לומר 'לי המון' ממון. כמו שנאמר (ויצא ל מג) "ויפרוץ האיש מאד מאדו ויהי לו צאן רבות ושפחותי ועבדים וגמלים וחמורים" למרות שהיתה עבודתו קודם לכן עבור רחל ולאה ללא שכר כלל.
שמח יעקב אבינו בדברי החוכמה על עשב לימון, שעתיד לישא את רחל שפניה יפות ומתחדשות כאדמה המצמיחה את עשב השדה. וכן עתיד ביציאתו מבית לבן להודות לה' ולומר 'לי המון' ממון. אז לאחר שסיים יעקב לטייל בגן עדן ולהחכים מכל הצמחים, נפתחו לו שערי חוכמה ובינה להשיג בהארות השכינה הקדושה שהיא אדמה עליונה, שמצמיחה ומגדלת נשמות קדושות ומורידה אותן לעולם לעבודת ה'.